Ego eller?

Orkar inte vara duktig och uppdatera bloggen nu för tiden.
Tillbringar mina dagar på jobbet,
sen blir det oftast stallet på em.
Mina bloggar skulle bli rätt lika mest hela tiden
så det skulle inte bli någon intressant läsning.


Friesrarna ute i snövädret. Olof längst till höger.

I dag jobbade vi bara halvdag.
Åkte till Bergåkra direkt efter jobbet.
Tog mig en tur på Olof i snön.
Var riktigt mysigt att komma ut i skogen,
var lite för länge sedan sist.
Är så himla mörkt när man rider efter jobbet
så då blir det allt som oftast ridhuset.
Enda nackdelen var väl att det var lite kyligt,
framförallt åt ansiktet.
Men det var det värt.

Nu sitter jag hos Sigrid
och bara har det bra.
Ska sova här inatt.
Imorgon ska jag jobba i stallet.
Ska bli riktigt skönt
att umgås med alla underbara fyrfota och tvåfota.

För första gången på länge
känns det inte som julafton kommer bli jobbig
med en massa tvång hit och dit.
Jag vet att vissa inte gillar mitt val,
men det är mitt.
Och jag måste börja tänka på mig själv,
göra saker som jag mår bra av.
Inte alltid tänka på vad som är bäst
för alla andra.
Så ett steg i rätt riktning
blir en julafton i stallet med alla underbara hästar.

Önskar er alla en riktigt god jul.


Kommentarer
Postat av: Eva

God Jul till dig Mia!

Bra val tycker jag, att få vara med djuren är det absolut bästa!



Julekramar från mig & Nilo!

2009-12-23 @ 22:08:35
Postat av: Tina B-L

Helt rätt!!! Du gjorde det som känns bäst för DIG!!! Ibland måste man få bestämma själv, skapa sina egna traditioner och inte låta allt vara som det är "bara för att så har det alltid varit!"

God fortsättning Mia!!!!!

2009-12-25 @ 18:18:23
URL: http://dontforgetyourbeaver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0