Hektisk men underbar vecka

Har jobbat fm skift den här veckan.
Jag är verkligen ingen morgon människa
så det är inte ett dugg kul när klocka ringer 04.00.
Men fördelen är att man är hemma tidigt på em
och hinner med så mycket annat.
Den här veckan
har det betytt hästar, hästar och ännu mer hästar.
Jag älskar verkligen att vara i stallet.
Inte bara att rida utan avkopplingen det ger
att bara vara i närheten av dom underbara fyrfota.

I tisdags var jag och Olof ut på en skogspromenad.
Vi fick äran att se en älgko med kalv.
Stog och tittade på kon ett tag
medans hon betade.
När jag försökte rida närmare
blev hon dock skrämd och travade iväg med sin kalv.
Riktigt mäktiga djur att se.
Och det mest imponerande av allt
var utan tvekan Olof.
Även om han blev något spänd
så skötte han sig ypperligt.
Stog snällt och tittade på älgarna
och gick emot dom när jag bad honom.
Såååååå duktig kille!!!

I onsdags var jag upp och red Olof igen.
Den här gången i ridhuset.
Blev mest skrittarbete
och även lite över markbommar.

På torsdagen löshoppade jag och Sigrid unghingstarna.
Var tre 2-åringar och en 3-åring som fick leka lite.
Dom har blivit så duktiga dom små liven
och kommer komma väl förberedda till förprövningen.
Så roligt att få följa unghästarna i deras utveckling.
Speciellt tillsammans med en så kompetent och ödmjuk
ägare/ryttare som lotsar dom fram.
Väldigt lärorikt och nyttigt att vara med.

Idag har jag varit till T.
Red lite på hennes basjkir Dimja.
Har aldrig suttit på en basjkir förut,
men någon gång ska jue vara den första.
Kändes som att sitta på en ponny
så numera är jag ponny och frieserryttare... ;)
Tur man är flexibel
och inte rädd för att prova nya saker.
Dimja skötte sig bra efter sina förutsättningar.
Finns en del jobb att göra med henne,
men det kommer bli bra så småningom.
Bara att ge henne tid
så hon förstår vad man menar
och får utvecklas i den takt som passar henne.
Därefter blev det husesyn hos T.
Dom håller på och renoverar,
blir riktigt snyggt och nu är det inte långt kvar.
Kaffe och en hel del prat hanns också med.
KUL att träffa henne igen.
Har varit lite för dåligt med det på senaste tiden.

Nu ska jag gå och krama kudden
och hoppas John Blund kommer och hälsar på.
Upp tidigt imorgon igen
för vi är några som ska jobba extra imorgon.
Så klockan 05.30 ringer alarmet,
då är det bara att kliva upp och pallra sig iväg.

Ha en underbar helg alla goa vänner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0