Supersaaben är just nu allt annat än super

Var och jobbade i Lördags.
Var jag och en kille till från Bollnäs som åkte ner.
Jag körde dit och nästan ända hem.
När vi kom till korsningen vid Ok
gick kopplingsvajjern av.
Så nu står min bil
på Ok och tar det lugnt.

Såååååå fruktansvärt irriterande.

Skulle upp och rida både lö och sö
så jag kände paniken börja komma.
Hur sjutton tar man sig till och från skogen
utan bil?
Som tur var kom underbart snälla Sigrid och hämtade mig.
Blev bjuden på en undebrart god middag efter vi ridit,
sen sov jag kvar där.
Idag fick jag låna hennes bil hem.
Ska lämna tillbaka den imorgon.
Nu är det bara hoppas att någon vänligt sinnad själ
kan ta sig an bilen så jag får den fixad så snart som möjligt.

Ockupperar lillasys soffa imorgon natt
då jag inte tar mig hem efter jobbet.
Tur man har snälla människor omkring sig
som ställer upp och hjälper en så gott dom kan.

Ridningen i lö gick ok.
Fick bra hjälp av Sigrid
så nu vågar jag komma mer till ridning.
Är nog lite för osäker att jag ska göra fel.
Det är nog det som är svårast med att rida andras hästar.
Rädslan att man inte gör rätt,
men det känns mycket bättre nu när hon hjälpt mig lite.
I dag kändes det riktigt bra
då jag vågade rida igenom på ett annat sätt.

I morse var det upp tidigt
och ut och ge pållarna frukost.
Sen blev det lite mockning
och annat som ska fixas i stallet.

På kvällen åkte jag ut till pappa och hälsade på.
Han hade bjudit på farsdagsmiddag,
men då jag blev kvar i stallet hann jag inte med det.
Men var i alla fall dit och visade mig en sväng
och fick med mig en matlåda till jobbet imorgon.

Därefter var jag till Maria och Mattias.
Där blev det kaffe
och en massa surrande som vanligt.
Alltid lika skoj att träffa dom.

Imorgon får jag sova lääääänge
då det är emskift som gäller till veckan.
Ska bli så skönt att sova en morgon
då jag inte gjort det på en hel vecka nu
och det varit fullt upp hela helgen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0