Massor har hänt

Vet att jag har varit urusel
på att blogga på ett tag.
Men jag har varit så trött efter jobbet
så jag har inte orkat helt enkelt.
Nu ska jag försöka mig på en sammanfattning
av allt som hänt senaste tiden.
Eller i alla fall lite av det.

Har sagt upp mig från mitt jobb på plantskolan.
Bara fyra dagar efter fick jag ett nytt jobb.
Så nu jobbar jag på SP året ut
och monterar fönster och dörrar.
Trivs jättebra och det funkar mycket bättre med min sjukdom.
Jobbar heltid nu och är inte helt utpumpad
när jag kommer hem.

Har även hunnit med älgjakt i två jaktlag.
Första helgen sköt vi 4 stora och 4 kalvar.
Jag sköt inget
men fick äran att se en kviga trava förbi.
Dom är mäktiga när dom kommer.
Andra helgen blev det inget skjutet
och vi kommer inte heller jaga mer.
Fanns en del djur på våra marker,
men vi skulle skjuta kalv innan vi sköt stort
så därför blev det inget.
Dåligt med kalv
men hyffsat med stora djur.
Pappa fick se en skoveltjur
och jag får erkänna att jag blev lite avis.
Hade inte haft nåt emot att se
skogens konung komma förbi mig.
Jagade bara en dag där
då jag fick feber och låg däckad tre dagar.


Vacker morgon på passet. Bara jag och tystnaden.


Föll stora mjuka snöflingor när jag satt på pass. Lyckades dock inte
fånga dom på bild, men mysigt var det.


Har även kommit igång med ridningen igen.
Rider en 5-årig frieser vid namn Olof.
Han är världens goaste
"min" lilla prins.
Tack Sigrid för att du gett mig möjligheten
att komma upp på hästryggen igen.


Prinsen står och njuter i höstsolen.


På skogstur med Olof


Vi hade underbar utsikt.


Det är lite av det som hänt senaste tiden.
Ska försöka bättra mig
vad gäller bloggandet.


TA HAND OM ER OCH VARANDRA DÄR UTE!!!


Kommentarer
Postat av: kattis

Va härligt att du verkar må bättre vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0