Skön hemmakväll.

I går var jag och pappa i skogen.
Var upp till mitt gamla pass
och skulle hämta kaminen.
Men den var spårlöst försvunnen...
Skulle flytta den till det passet
jag ska ha i år.
Men det blev bara att bära upp ved
eftersom kaminen var borta.

I gårkväll var det premiäreldning
i både kakelugnen och vedspisen.
Börjar bli så kallt så till och med jag insåg
att det var dags att börja elda så man får lite värme.
Mysfaktorn med sprakandet från kakelugen är HÖG.



Blev nåt skumt när jag skulle fota vedspisen,
men jag tyckte det blev rätt coolt kort.

Lillasys kom och hälsade på igårkväll också.
Vi gjorde varma mackor, drack pappas goda saft
och kollade på körslaget.
Var en lugn och skön kväll hemma i soffan.

I dag har jag inte gjort mycket.
Känns som jag håller på och blir förkyld. :(
Ont i halsen, täppt i näsan, örvärk och ont i ögonen...
Så det får bli en slappardag i soffan
och hoppas det släpper.
Har varken tid eller lust att bli sjuk.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Häftig bild, hur lyckades du med det? Hoppas förkylningen vänder. Kram

2009-10-04 @ 13:08:03
Postat av: Mia

Inte den blekaste. Det bara blev så...

2009-10-04 @ 13:39:56
Postat av: Jossan

Hej jag har tävling på bloggen, vinnaren vinner en länk:)var gärna med!

kram

2009-10-04 @ 13:59:43
URL: http://jozefinesblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

vill DU vara med och tävla i min blogg?



Hjälp mig då med vilka tävlingar jag kan ha och var sedan med och tävla!!



http://contest.blogg.se

2009-10-04 @ 14:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0