Me like

Året har börjat på topp.
Hoppas det fortsätter i samma bana,
för då kommer det bli ett fantastiskt 2010.

Har levt lyxliv.
Så skönt att kliva upp på morgonen
och kliva direkt ut i stallet.
Spendera tid med alla undebrara hästar.
Dom ger så mycket värme och glädje.
Att det dessutom bor underbara människorpå gården
gör det bara bättre.

I morse hade jag sovmorgon.
Hoppas jag gjort mig förtjänt av den bara...
När jag vaknat till liv
gick jag ut i stallet och hjälpte till med det sista.
Nu sitter jag inne och dricker en kopp kaffe.
Sen ska jag ta mig en tur på Olof i snön.

På måndag är det dags att återgå till det vanliga arbetet igen.
Trivs jättebra på mitt jobb.
Bra arbetskamrater och en bra chef.
Men jag kommer bara jobba halva dagen.
Ska till sjukhuset på morgonen
och göra datortomografi.
Hoppas lungorna ser bättre ut nu.
Skunne kännas skönt att komma ner på lunkliniken
och läkaren säger att det ser bra ut.
Få sluta proppa i mig medicin
och orka med allt bättre.
Fast jag ska inte ha för höga förhoppningar,
för jag känner jue själv att kroppen inte är frisk än.
Men det går åt rätt håll
så tids nog ska jag nog vara helt frisk.
Mitt gamla vanliga jag som orkar hålla igång
med jobb och träningar hur mycket som hellst..

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt att höra det går åt rätt håll, det kan nog mycket väl vara hästarnas förtjänst. Låter mysigt med stallet tycker jag! Lycka till nu hos farbror doktorn, vi kanske hinner ses till veckan? Må så gott!

2010-01-02 @ 16:11:37
Postat av: Mia

Japp, det tror jag också. Hästarna är rekreation för både själ och lungor. :D

Klart vi måste se till att ses när du äntlgien är hemma en sväng.

Ha det bäst superE.

2010-01-02 @ 22:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0